Ulotki – o nich słyszał każdy. Każdemu też, niestety, się przejadły. Swojego czasu były one zdecydowanie najpopularniejszą formą reklamy bezpośredniej – nic dziwnego, skoro przynosiły realne efekty. Dziś jednak stanowią melodię przeszłości, a firmy, które chcą trafić do klienta muszą się zdobyć na coś nowego, coś, co byłoby w stanie go zaciekawić. Właśnie w związku z tym branża gadżetów reklamowych kwitnie, a firmy zdrowo rywalizują w walce o klienta (i jego portfel, naturalnie rzecz biorąc). W jaki sposób odnaleźć się w tym wszystkim z własną firmą? Przede wszystkim musimy podejść do tego w sposób kreatywny.

Powiedzmy sobie szczerze, dziś ludzi ciężko jest zaskoczyć. Wydawałoby się, że każdy już wszystko widział i praktycznie nic nie wywołuje pożądanego przez każdego „efektu wow”. W reklamie jednak wszystkie chwyty są dozwolone – nie musimy decydować się na stare i sprawdzone jej formy. Koszulki z nadrukiem i kubki stały się już bardzo typowe i szablonowe. A kto słyszał o czymś takim, jak parasole reklamowe?

W dobieraniu reklamy kluczowym elementem powinno być odpowiedzenie sobie na jedno pytanie: „czy ja bym się na nią złapał(a)?”. I tutaj w grę wchodzi kreatywność – musimy bowiem zdecydować się na gadżet, który nie tylko okaże się użyteczny dla potencjalnego klienta, ale też w którym będziemy mogli w jak najlepiej widoczny sposób zamieścić reklamę naszej firmy. Tutaj wspomniane powyżej parasole pasują idealnie – nie dość, że oferują bardzo dużą powierzchnię do umieszczenia własnego logo to jeszcze są czymś, bez czego wiele osób nie mogłoby żyć. Co jednak jeszcze ciekawsze, parasole często się pożycza – czy to nieprzygotowanym na złe warunki pogodowe znajomym, czy też innym moknącym ludziom. Nie jest to bez znaczenia właśnie w aspekcie reklamy. W znaczący sposób zwiększa to zasięg kampanii sprawiając, że docieramy do większej ilości ludzi.

Jednym z „efektów ubocznych” promowania biznesu właśnie za pośrednictwem parasoli jest budowanie zaufania z odbiorcami. Jeżeli nasz gadżet jest użyteczny i regularnie wykorzystywany, nasza firma zyskuje – a to przekłada się na długofalowe efekty.